vrijdag 15 januari 2016

#WOT deel 2

F5-en ~ Verversen. Bij voorkeur heel vaak.

Tjonge, wat een lastige opgave deze week. Ik gebruik het woord zelf nooit. Maar ook in mijn omgeving hoor ik het zelden.

Je zal het wel al snappen. Ik gebruik de functietoetsen nooit. En heb dat ook maar weinig gedaan. Heel vroeger in WP nog wel eens F3F3 maar meer functies heb ik mij nooit eigen gemaakt. Waarom zou ik ook? Ik heb ze ook nog nooit nodig gehad.
Als ik een pagina wil verversen druk ik gewoon op dat mooie rondlopende pijltje linksboven naast de adresbalk. Als ik alle tekst wil selecteren weet ik dat ik ctrlA kan indrukken, maar meestal klik ik gewoon rechtsboven bij selecteren ‘alles selecteren’ aan. En die kopieer- en plak codes ben ik altijd alweer lang vergeten tegen de tijd dat ik ze eens wil gebruiken.

Het is geen onwil, maar het is zeker ook geen onmacht. Het is vooral desinteresse. Ik ben weinig geïnteresseerd in ICT, of programmeren, of de werking van een programma. Ik ben een rasechte luie gebruiker. Zo een die weet wat ze gebruikt en welke kennis ze daarvoor nodig heeft. Verder dan dat kan het mij niet boeien. Ik heb andere hobbys.


#WOT: betekent Write on Thursday. Iedere donderdag verschijnt er een woord waarover je iets kunt schrijven, vloggen of ploggen.

1 opmerking:

  1. voor de meeste functies zijn bruikbare, snel bereikbare alternatieven Die gebruik ook ik liever!

    BeantwoordenVerwijderen