woensdag 24 november 2021

#wot deel 46,2021

 

Persoonlijk heb ik niet zoveel met astronomie. Ik vind zo’n sterrenhemel erg leuk maar heb weinig belangstelling voor wat welk sterrenbeeld is. Of dat een wit stipje een of andere planeet is. Ik zal ook vast en zeker niet mijn bed uitkomen voor een sterrenregen. En hoewel ik de maan prachtig vind ben ik daar verder ook niet zo mee bezig.

 

Ook andere sterren ben ik niet dagelijks mee bezig. Lezen over beroemdheden is best aardig maar het is niet zo dat ik per se alles moet weten, overal een mening over hebben of alle ins en outs weten. Ik vind over het algemeen dat mensen recht hebben op een leven en dat ik daar niets over hoef te vinden.

 

Ster = 1) Attribuut van een heilige 2) Beroemdheid 3) Bolvormig hemellichaam 4) Diva 5) Gevierd persoon 6) Grote bekendheid

 

Zelf heb ik nooit de behoefte gehad een ster te worden. Ik wil graag uitblinken. Ook erkenning is erg welkom. Ik word graag gezien, bewonderd worden mag ook, zelfs enige reputatie of beroemdheid heb ik geen bezwaar tegen. Maar dan wel graag een beetje in de anonimiteit.

Ik zit namelijk vreselijk niet te wachten op alle shit die schijnt te horen bij een ster zijn. De oordelen, de meningen, het veroordelen, de ongevraagde bemoeienissen. Het bekende maaien van alles wat boven het maaiveld uitsteekt.

Nee, dan maar iets minder blinken en een klein sterretje zijn. Ik straal wel in mijn eigen kleine kringetje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten