maandag 1 februari 2016

Op de valreep

Persoonlijk houd ik van een ruime planning. Ik sta liever vijf minuten ergens te wachten dan dat ik net op het laatste nippertje aan kom rennen.

Ik merk dat ik niet alleen bij afspraken graag op tijd aanwezig ben. Ook met inleverdata, beltijden en publicatiemomenten houd ik van op tijd. Alleen daar lukt het een stuk minder goed. Helemaal als de agenda wat voller is loop ik tegen een vreemd fenomeen aan.
 Neem bijvoorbeeld een mail met een uitnodiging. Ik ontvang de mail, lees hem zorgvuldig door, zie de beschikbare afspreekmomenten en uiterste aanvraagdatum en klik de mail dicht. Ik moet meestal even de kalender, de agenda en de diverse school- en werkroosters bekijken voor ik een afspraak kan maken. Dat doe ik vrijwel altijd direct na het lezen van de mail. In mijn hoofd ga ik de mogelijkheden af, neem een besluit wanneer het het beste uitkomt, stel in mijn hoofd een mail op. En vergeet vervolgens de mail ook daadwerkelijk te schrijven. Meestal kom ik daar wel op tijd achter, maar geregeld gebeurt het me dat ik op de valreep een mail stuur.


Afgelopen week merkte ik dat ik tegen hetzelfde onbedoelde uitstelgedrag aanliep bij het bloggen. Ik las de opdracht, ging er in mijn hoofd mee bezig en vergat vervolgens door drukte het bedachte uit te werken. Geen man overboord, want meedoen is geen verplichting, maar wel tegen de afspraken met mezelf in. Vandaar dat er op de valreep toch nog een blog van mij in de #sg16b-reeks verschijnt.

1 opmerking: