dinsdag 26 oktober 2021

#wot deel 42, 2021

 

Eerlijk is eerlijk, ik zal niet snel de beste huisvrouw-award winnen. Sterker nog ik denk dat de award gierend van het lachen kruipend mijn huisje voorbij gaat. Ik heb er niet echt aanleg voor. En ook zeer weinig aardigheid in. Niet dat ik er een hekel aan heb maar ik kan leukere dingen bedenken om te doen.

Ik zie mijzelf meer als een economische huishoudster. Ik doe dat wat nodig is in zo min mogelijk tijd. En dan nog het liefst zo dat het weinig energie kost want daar heb ik niet zoveel van.

Echt een hekel heb ik dus niet aan het huishouden. Het kost alleen zoveel tijd en energie en lijkt zo nutteloos. Alles wat ik vandaag doe mag ik morgen opnieuw doen.

 

Er is één huishoudelijke taak die ik vreselijk vind om te doen. Een pesthekel heb ik er aan. Ik veracht het. En dat is de afwas. Altijd gedoe met die afwas. Blijkt bij het afdrogen nog niet goed schoon. Heeft achterlijke hoekjes en randjes waar je met de borstel niet lekker bij kan. Komt opdagen als de rest net schoon is. Of komt pas tevoorschijn als er door iedereen flink opgeruimd wordt, soms weken nadat het vies is geworden.


 Afwas = 1) Nasleep van een maaltijd 2) Te reinigen vaat 3) Vuil serviesgoed 4) Rotste klus van het huishouden

Het moment dat mijn oma me dan ook vroeg of ik voor ons nieuwe huis nog wensen had was een vaatwasser het eerste wat in mij opkwam. Toen deze kapot ging was ik minstens zo kapot. Elke dag weer die pokkenafwas. We waren ondertussen met z’n vijven dus opsparen was eigenlijk geen optie. Maar met de energie die de kinderen toentertijd kostten kwam het er ’s avonds ook geregeld niet meer van dus mocht ik ’s morgens als de kinderen naar school waren aan de slag. Dat ik op onze trouwdag een vaatwasser kreeg was misschien niet erg romantisch maar het is nog steeds een van de mooiste cadeaus die ik heb mogen ontvangen. Ik wil echt niet meer zonder.


#WOT betekent Write on Thursday. Iedere donderdag verzin ik een woord waar je over kunt schrijven (bloggen, vloggen of ploggen). Niets moet, alles mag. Je kunt op ieder moment instappen. 

 

 

 

2 opmerkingen:

  1. Veel plezier ermee. Bij mij is het gelukkig te overzien in een eenpersoonshuishouden, maar als ik er plek voor had zou het toch wel fijn zijn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. we zijn ondertussen weer een vaatwasser verder ( na een brand waar de keuken verwoest werd) maar ik kan me nauwelijks indenken dat we er geen zouden hebben.

      Verwijderen