donderdag 24 oktober 2013

#WOT deel 43

Innovatie ~ ontwikkeling van nieuwe ideeën en dingen

De meeste van mijn lezers volgen mij op twitter en/of facebook en weten het dus al, ik ben gestopt met roken. Nog niet heel lang, maar elke niet gerookte sigaret is winst. En dankzij vertrouwen en steun van vrienden, bekenden en kennissen , zowel virtueel als real life, ben ik nog gemotiveerder nooit weer te gaan roken.

Wat dit met innovatie te maken heeft? Nou, best heel veel. Ik moet mijzelf opnieuw uitvinden. Ik was een echte doorgewinterde roker. Ik gebruikte roken om mijzelf te belonen, om met spanning om te gaan, om te ontspannen, om gezellig te kletsen, om een serieus gesprek te voeren, om te ontstressen, om, nou ja, noem maar op. Alles wat ik deed was verbonden met roken.


En nu ben ik dus een niet-roker. Voor alles wat ik doe moet ik dus een nieuwe manier vinden. En dan liefst een manier die mij past, die in mijn leven is in te passen en ook nog eens geen drol mag kosten. Als dat geen innovatie is! 

Write On Thursday. #WOT. Iedereen kan meedoen, het is een creatieve schrijfopdracht, vrij om te bepalen hoe je dat wilt doen, zoals het bij bloggen hoort en mag kort, lang, in blog, flog- of vlogvorm. Het gaat erom dat je het woord wat elke donderdag gebruikt gaat worden in z’n meest vrije vorm kan uitleggen. Wat vind je ervan, hoe denk je erover, heeft het een metaforische werking, zijn er vergelijkingen, kun je een anekdote terughalen, laat het je dromen of is het vlak en abstract? Wil je andere #WOT woorden terugvinden, check hier! Vergeet ook niet de link naar je eigen blogpost in de reacties te zetten zodat anderen je blog kunnen lezen en reageren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten