zondag 30 oktober 2022

#wot 2022, deel 40

 

Er zijn dagen dat alles lijkt mee te zitten. Het zonnetje schijnt. De vogeltjes fluiten. Kinderen spelen vrolijk buiten. De mensen zijn vriendelijk en mijn hele leven is in balans.

En dan zijn er dagen dat het zonnetjes vervelend in mijn ogen schijnt, duidelijk laat zien dat de ramen moeten worden gelapt en er overal stof ligt. De vogeltjes irritant fluiten in de dakgoot precies voor mijn raam. De kinderen weer buiten een tering herrie aan het maken zijn. De mensen maar niet lijken te snappen dat ik geen zin heb in hun inhoudsloze getetter en balans iets is waar ik enkel van kan dromen.

 

Het zijn twee zijdes van de medaille waarin ik zelf de medaille ben. Afhankelijk van mijn bui is het helemaal fantastisch of volkomen ruk.

 

Niet storen: Je kunt je telefoon dempen met ‘Niet storen‘. Deze modus kan geluid dempen, trillen stoppen en visuele onderbrekingen blokkeren. Je kunt zelf kiezen wat je blokkeert of toestaat.

 

In het laatste geval zou ik soms willen dat ik zo’n zelfde niet storen- functie heb als mijn telefoon. Een bordje met ‘buiten gebruik’. Of gewoon ‘nu even niet’ in een tekstballon boven mijn hoofd. Dat zal vast wat irritatie schelen.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten