dinsdag 29 juni 2021

#WOT deel 25, 2021


Soms lijkt dit blog wel een openbare biechtstoel. Geregeld biecht ik hier kleine en wat grotere zonden op. En ook vandaag heb ik er weer één op te biechten. Geen heel grote. Ook geen wereldschokkende maar toch wel een beetje een zonde. Ik ben een verzamelaar.

 

Nu dat openbaar is en iedereen weer een beetje bekomen is van de schok wil ik het hebben over het type verzamelaar wat ik ben. Ik vind mijzelf namelijk geen heel typische verzamelaar. Ik heb geen album vol Flippo’s, geen knijpbeestjes( een rage uit mijn tienertijd), geen geurgummetjes, geen beanie babies en ook geen Mc Donalds speeltjes. Ook zal je in mijn huiskamer geen vitrinekast vol snuisterijtjes of miniatuurtjes van zilver of swarovskiglas vinden. Ik ben meer van de verborgen verzamelingen.

 

Zo heb ik boven een kamer waar je je benen kan breken over dozen met garen. Allerlei soorten en kleuren staan er een soort van gesorteerd iedereen in de weg te staan. Langs de muur staan ikeakasten vol met patroonbladen, haakboeken en knutselpakketten. Langs de andere muur een boekenkast vol boeken waar ik geen afstand van kan of wil nemen en daarnaast een kast vol lappen stof.

Mijn naaidozen puilen uit van het naaigaren, knopen, ritsen, klittenband en andere fournituren. Met de applicaties die ik heb kan ik minstens vier spijkerjacks versieren. En ik heb veiligheidsoogjes genoeg om drie kleuterklassen van gehaakte knuffels te voorzien. Kortom ik heb een flinke voorraad.

 

Voorraad = 1) Assortiment 2) Foerage 3) Goederenvoorraad 4) Hetgeen voorhanden is 5) Hoeveelheid 6) Leeftocht 7) Magazijngoederen 8) Portefeuille 9) Proviand 10) Reserve.

 

 

 

Nu zijn er mensen die zich afvragen of ik nu niet een verzameling vergeet. Nee, dat doe ik niet. Dat is er één waar ik het liever niet te veel over heb. Niet dat ik me er voor schaam maar misschien soms toch wel een beetje.


Oké, komt ie. Ik heb een enorme verzameling jurken. En tot groot verdriet van sommigen blijft de collectie stug doorgroeien. Ik heb jurken in alle soorten en maten. Kort en lang. Zomers en winters. Korte mouw, lange mouw, driekwartmouw, geen mouw. Te groot en te klein. Effen, met bloemen, met strepen, met vogeltjes, met schoenen. Swingjurk, rockabillyjurk, rock-n-rolljurk, nette jurk, flaneerjurk, overgooier, hobbezak, overslagjurk, arizona icetea jurk, merkjurken en non-merkjurken. Je kunt het zo gek niet bedenken of het hangt bij mij in de kast. Ik kan voor elke gelegenheid een jurk uit mijn voorraad plukken.

Eigenlijk puilt mijn kast uit van de jurken. En eigenlijk heeft manlief best nog wel een beetje plek over. Misschien kan ik er daar wel wat hangen. Al ben ik bang dat manlief daar de jurkengrens trekt.

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten