donderdag 25 februari 2021

#wot deel 8, 2021

 

Soms bekruipt mij het gevoel dat ik een beetje anders ben dan meeste mensen. En soms weet ik het zeker. In een tijd waarin zeer veel mensen zich helemaal overgeven aan wandelen of het maken van een ommetje probeer ik dat juist te voorkomen.

Ik houd best wel van wandelen. Ik mag graag een stukje gaan lopen met de hond. Lekker even naar het bos. Even de toerist uithangen in eigen omgeving of even uitwaaien tussen de weilanden rond het hier dichtbij gelegen kanaal. Maar nu even niet. Het is mij te druk.

 

Wat ik namelijk het allerlekkerste aan een rondje lopen is het gevoel van helemaal alleen op de wereld zijn. Even alleen mijn hond en ik en verder niets of niemand. Hooguit een voorbijganger of iemands rug in de verte. Het ultieme moment om mijn hoofd leeg te maken. Gewoon een beetje in gedachten verzonken door sjokken.

Ik neem ook bijna nooit iemand mee op dit soort wandelingen. Een tijdje wel gedaan maar later alleen als ik het idee had dat een van de kinderen behoefte had aan een beetje één op één tijd, maar anders had ik liever dat ze thuis bleven.

 

Kortom, ik ben geen sociale wandelaar. Hoewel ik zeker wel behoefte heb aan sociaal contact en ik wandelen erg prettig vind zie ik mezelf deze twee niet combineren. Dat is ook de reden dat ik ondanks veel getwijfel nooit ben meegegaan aan het wekelijkse wandelen van het buurthuis. Of meegegaan ben met een stadswandeling. Of diverse wandeltochten hier in de omgeving. En dat terwijl ik in een prachtige omgeving woon, ik best graag meer zou willen weten over de mooie stad waar ik woon en ik een soort van sociaal contact in de wijk ook best zou willen.

En soms vind ik dat best dom van mezelf. Waar is mijn innerlijke Pipi? Waarom geef ik het geen kans? Hoe erg kan zoiets nou zijn?

 

Dus heb ik besloten het sociaal wandelen een kans te geven. Aanstaande zondag wandel ik met manlief mee aan de Smaakwandeling hier in Meppel. Al moet ik toegeven dat de lekkere hapjes onderweg zeker hebben meegespeeld in de beslissing om de 5000 stappenroute te gaan volgen.

 

 

2 opmerkingen: