woensdag 17 februari 2021

#wot deel 5, 2021

 

Lijstje = 1) Kleine tabel 2) Opsomming 3) Catalogus 4) Deel van een raam 5) Deel van een schilderij 6) Formulier 7) Houten rand 8) Index 9) Kader

 

Hoewel de agenda zo goed als leeg is vind ik dat ik heel veel te doen heb. Of eigenlijk wil ik vooral heel veel doen. Nou ja, ik vind dat ik een aantal dingen moet willen doen. Of zoiets. En wat ik dan precies zou willen, moeten of zou moeten willen doen is mezelf niet helemaal duidelijk.

 

Het is momenteel chaos in mijn hoofd. Allerlei gedachten en gevoelens buitelen door elkaar heen. Dat heb ik vaker en meestal gaat het na een tijdje wel weer over.  Dan vinden al die woorden, beelden en emoties hun plekje en ruimt de boel zich vanzelf weer op. Alleen heb ik bijna nooit het geduld te wachten tot het zover is. Daarom ben ik vaak op zoek geweest naar middelen om de chaos inmijn hoofd te ordenen. Een van de methodes die ik uit probeerde was het maken van lijstjes.

 

Over het algemeen is het maken van lijstjes iets wat ik graag doe. Het geeft me het gevoel dat ik alles onder controle heb als ik bezig ben met in kaart brengen wat ik moet doen, wat daarvoor nodig is en wanneer dat dan klaar moet zijn. Ik ben niet voor niets zo’n groot liefhebber van onze familiekalender.

Helaas heeft het een averechte uitwerking op chaos in mijn hoofd. Dan is het maken van een lijstje eerder een belemmering omdat er continu dingen moeten worden veranderd aan het lijstje. Steeds opnieuw popt er iets op mijn hoofd wat eigenlijk meer prioriteit heeft dan wat er al op de lijst staat. In plaats van orde scheppen brengt het enkel meer chaos en onrust.

 

Zoals altijd is er maar een echte remedie tegen de puinhoop in mijn hoofd. Gewoon over me heen laten komen en gewoon doorgaan met ademhalen. Niet teveel nadenken en piekeren. Niet teveel willen oplossen. Dat komt wel als de tijd er rijp voor is. Zolang er chaos heerst is het nog niet zo ver.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten