Ken je dat? Je wilt graag iets weten, maar je wilt het niet
rechtstreeks vragen. En met dat laatste maak je het jezelf enorm moeilijk. Want
hoe kom je nou aan de gewenste informatie?
Ik zelf zit momenteel met twijfel over een cadeautje. Ik
weet dat de ontvanger blij is met alles wat iemand speciaal voor haar gemaakt
heeft. Maar ik wil graag de hoofdprijs. Ik wil dat het cadeau helemaal klopt.
De stijl moet precies goed zijn. De kleuren exact aansluiten op het interieur.
En eigenlijk moet het dan ook nog een volslagen verrassing zijn. Ja, ik maak
het mezelf graag moeilijk.
Ik bedacht dat facebook wel aanknopingspunten zou kunnen
bevatten. Via foto’s kon ik vast een aanvulling krijgen op mijn herinneringen
aan het interieur van deze persoon.
Leuk bedacht, maar helaas. Genoeg foto’s maar zelden staat
er een bruikbaar detail van de inrichting bij op. Ook niet bij vrienden en
familieleden.
Dan maar proberen of ik de persoon in kwestie uit de tent
kon lokken. Ik postte wat foto’s van door mij gemaakte dingen, dropte wat
inspiratie-ideetjes en vroeg zelfs om meningen over mogelijke cadeautjes. Ik
kreeg vele leuke reacties maar de persoon waarom het gaat zweeg in alle talen. Het
lijkt er zelfs verrekte veel op dat deze persoon een sociale media-dieet heeft
ingesteld want ik zie helemaal weinig verschijnen van die kant.
En nu zit ik dus met een groot dilemma. Zet ik in op een
thema? Maak ik een eclectische mix van de twee stijlen die ik vind passen bij
deze persoon? Of ga ik proberen informatie in te winnen over wat nou echt het
beste past in het huis (met het grote gevaar dat een man daar anders over denkt
dan een vrouw)?
Soms denk ik zeker te weten wat ik ga doen, maar op het
moment dat ik dan wil starten slaat de twijfel weer toe. Gelukkig heb ik nog
wat tijd, maar ik zal toch echt binnenkort de knoop moeten doorhakken anders
wordt het snel een vaasje opleuken en een bosje bloemen er in flatsen. Ook
leuk, maar al eerder gedaan. En ik vind in herhaling vallen op cadeaugebied net
iets erger dan de plank finaal mis slaan.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten