donderdag 20 februari 2014

WOT deel 8 / 2014

Attitude ~ gedrag, instelling, houding

Het is een feit. Ik kijk te veel Olympische spelen. En dan vooral te veel sporten waarbij Hans van Zetten mag becommentariëren. Ik las namelijk het Wot-woord glad verkeerd. Ik dacht dat er amplitude stond. En iedereen die wel eens jurysporten kijkt, weet dat dat een favoriet woord is van onze vaste commentator.
Nu is amplitude veelal belangrijk bij deze sporten, maar attitude is er ook zeer zeker een onderdeel van. Zonder attitude mis je de juiste uitstraling en dat kost punten. Tenminste, dat is wat Hans van Zetten mij vertelt en die heeft er een boel meer verstand van dan ik dus geloof ik hem maar.

Zelf heb ik een haat/liefdeverhouding met attitude. Hoewel ik het aan de ene kant aangeleerd en kunstmatig vind overkomen, denk ik ook dat het sterk en zelfbewust kan overkomen, waardoor je succeservaringen hebt. Succeservaringen zijn een boost voor je zelfvertrouwen, waardoor je attitude zomaar eigen kan worden. Want het klinkt misschien wat Amerikaans maar als je krachtig wilt zijn helpt het als je kracht uitstraalt.

Of de juiste attitude succes verzekert betwijfel ik sterk. Het kan je misschien op weg helpen maar uiteindelijk zal wat je in je mars hebt, wat op je pad komt en wat je daadwerkelijk te bieden hebt de doorslag geven. En vooral ook je eigen visie op succes.


Write On Thursday. #WOT. Iedereen kan meedoen, het is een creatieve schrijfopdracht, vrij om te bepalen hoe je dat wilt doen, zoals het bij bloggen hoort en mag kort, lang, in blog, flog- of vlogvorm. Het gaat erom dat je het woord wat elke donderdag gebruikt gaat worden in z’n meest vrije vorm kan uitleggen. Wat vind je ervan, hoe denk je erover, heeft het een metaforische werking, zijn er vergelijkingen, kun je een anekdote terughalen, laat het je dromen of is het vlak en abstract? Wil je andere #WOT woorden terugvinden, check hier! Vergeet ook niet de link naar je eigen blogpost in de reacties te zetten zodat anderen je blog kunnen lezen en reageren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten