donderdag 6 februari 2014

WOT deel 6 / 2014

Kwinkslag ~ een geestig gezegde, vooral als afweer gebruikt
Het heeft even geduurd maar uiteindelijk ben ik er toch maar mee gestopt. Ik doe geen poging meer grappig te zijn in een blog. Geen kwinkslag, geen opmerking met een knipoog, geen doordachte grap.
Ik kan het niet. Ik kan niet bedacht grappig zijn. Humor heb ik zat, maar humor opschrijven gaat me slecht af. Sowieso ben ik slecht in bedachte humor. Mensen lachen vaak het hardst om mij als ik zonder nadenken een opmerking plaats. Die blijken vaak scherper, ad remmer en vele malen grappiger te zijn dan de opmerkingen waar ik over nagedacht heb.

Het echte leven en het blogleven lijken daarin sterk op elkaar. Wanneer ik mijn best doe mijn blog af te sluiten met een kwinkslag, slaat deze opmerking kant noch wal. Wanneer ik echter gewoon wat in de rondte tik, vinden mensen mij hilarisch. Of komisch. Of een glimlach waard.
En dus ben ik er maar gestopt met proberen leuk en grappig te zijn. Ieder zijn genre en drama past mij beter dan komedie. Gelukkig kan ik zelf erg lachen om alle drama die ik maak van mijn leven.

Write On Thursday. #WOT. Iedereen kan meedoen, het is een creatieve schrijfopdracht, vrij om te bepalen hoe je dat wilt doen, zoals het bij bloggen hoort en mag kort, lang, in blog, flog- of vlogvorm. Het gaat erom dat je het woord wat elke donderdag gebruikt gaat worden in z’n meest vrije vorm kan uitleggen. Wat vind je ervan, hoe denk je erover, heeft het een metaforische werking, zijn er vergelijkingen, kun je een anekdote terughalen, laat het je dromen of is het vlak en abstract? Wil je andere #WOT woorden terugvinden, check hier! Vergeet ook niet de link naar je eigen blogpost in de reacties te zetten zodat anderen je blog kunnen lezen en reageren.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten