zaterdag 21 januari 2023

#wot deel 3, 2023

 

Het is denk ik de meest gezochte eigenschap in een partner hoe vaak hoor je niet in van die datingprogramma’s dat ze vooral hopen dat hun blind date humor heeft. Vaak vraag ik me dan af wat voor humor ze dan bedoelen. Van die op het randje maar net er niet over- humor? Of van die gitzwarte die alle en iedereen genadeloos afzeikt? Of bedoelen ze dan die bulderen van het lachten-humor van Geer en Goor? Of de aloude lache of ik schiet-humor. Want zoveel mensen zoveel soorten humor.

Zo kan ik mij een verhaal van mijn ouders herinneren die toen ze nog verkering hadden naar het theater gingen. Mijn moeder heeft zich anderhalf uur lang zitten opvreten en wild ehet liefst in de pauze naar huis. Mijn vader heeft zitten gieren van het lachen. Het gezelschap waar ze naar gingen kijken was Neerlands Hoop in Bange Dagen Nog als ze Freek de Jonge ziet raakt mijn moeder zwaar geërgerd. Hoeft ze hem niet eens te horen.

 


 

Hoewel ik best een lachebekje ben denk ik niet dat ik de lach aan mijn kont heb hangen. Ik ben meestal ook op mijn grappigst als ik daar totaal geen erg in heb. Meestal is de grap het gevolg van een wat traag filtertje Pas als mensen beginnen te lachen heb ik door dat ik een best wel geniale opmerking heb gemaakt. Maar of dat nou betekent dat ik humor heb?  Dat mag de goegemeente zelf besluiten.

 

 Het #WOT-woord is:

Humor is volgens Van Dale “dat wat grappig, geestig, om te lachen is”. Wie humor heeft, heeft “oog en gevoel voor vrolijkmakende tegenstrijdigheden tussen voorkomen en bedoeling of betekenis van zaken” of, actiever, “de neiging het vrolijkmakende in gebeurtenissen het meest te doen uitkomen”

vandale.nl

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten