donderdag 19 januari 2023

#wot deel 2, 2023

 

In mijn hoofd heb ik dit blog al honderden keren opgetikt. Ik heb geschreven over het zachte weer van vorige week, met een leuk bruggetje naar de zachtheid van stoffen en hoe het een gezins-guilty pleasure is om op een stoffenmarkt stofjes te voelen. Over de gevoeligheid van de kinderen voor stoffen op hun huis. Over de fantastisch zachte hoodie die mijn dochter met kerst kreeg waardoor ik haar wil blijven aaien als ze hem draagt.

In werkelijkheid lag ik in mijn bed opgekruld onder het dekbed. Of hing ik in het hoekje van de bank onder een dekentje te haken. Of ik was bij die poging tot haken genadeloos in slaap gesukkeld en lag kwijlend en snurkend te dromen over dit blog.

 

Het #WOT-woord is:

Zacht (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord): 1) niet hard; = week, 2) bijna niet merkbaar: iem. zacht aanstoten, 3) niet luid, bijna onverstaanbaar: zacht spreken, 4) niet ruw: een zachte hand, 5) met weinig kalk: zacht water, 6) aangenaam: een zachte winter niet koud, 7)(van de dood) niet pijnlijk, 8) niet snel: zacht rijden, 9) niet grof of bars; = goedig: een zacht karakter, 10) geleidelijk, zonder sprongen: een zachte landing

vandale.nl

 

 

Helaas ben ik al een week geveld door een fikse verkoudheid. De enige zachtheid die ik momenteel voel is de bebalsemde tissue waarmee ik mijn neus snuit. De hap honing om mijn keel te verzachten. De flanellen  dekbedhoes die mij warm probeert te houden en het heerlijke dekentje op de bank wat mij in mijn ellende omarmt.

 

Ik houd hoop. Er zal nu vast snel een einde komen aan deze verkoudheid from hell. Het zou een keer tijd worden na zeven dagen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten