woensdag 29 juni 2022

#wot deel 25, 2022

 

Het dagelijks leven is de afgelopen weken zeer gevuld geweest. Hoewel het bijna alleen maar leuke dingen waren vroegen ze veel van mijn energie. Een van de dingen die er eigenlijk altijd als eerste bij inschiet is het schrijven.

Ik ben minder op sociale media, houd mijzelf weg bij nieuwssites en journaals, ik kan mij minder goed concentreren en heb wat meer moeite mijn gedachten in woorden uit te drukken. Dit resulteert in minder inspiratie en vele losse stukjes tekst die weinig cohesie hebben met elkaar.

 

Plot: 1) Clou 2) Intrige 3) Intrige van een film 4) Intrige van een verhaal 5) Intrige van film 6) Intrigne 7) Knoop 8) Ontknoping 9) Romanverwikkeling 10) Scenarioterm 11) Schema 12) Verhaallijn 13) Verwikkeling 14) Verwikkeling in een verhaal 15) Verwikkeling van een verhaal 16) Verwikkelingen in een verhaal

 

In alle drukte ontstond er een plotlijn in mijn hoofd. Er kwam een hoofdpersoon bij. Deze hoofdpersoon kreeg een naam en een startpunt. En toen liep mijn hoofd vast. Ergens heb ik een keer geprobeerd wat lijnen uit te zetten maar het bestandje is in de drukte verloren gegaan. Ik probeer mijzelf te vertellen dat het omdat ik mij het niet precies kan herinneren vast niet erg sterk was, maar het gaf wel een beetje houvast in de chaos waarin mijn hoofdpersoon nu rondhangt. Het gaf een idee en een richting.

 

Ik ben al een paar keer opnieuw begonnen maar ik krijg het startpunt niet lekker naar mijn zin. Ik twijfel over mijn oorspronkelijke plot. Ik twijfel ook aan mijn interpretatie van de inspiratie. Kortom ik zit mezelf weer eens flink in de weg. Wie heeft er demonstranten nodig om de boel te blokkeren. Ik kan dat helemaal zelf!

 

Ook dit blog is eigenlijk niets meer dan een schrijf vermijdende bezigheid. Al denk ik dat het wel een beetje helpt met mijn chaoshoofd een beetje op orde te krijgen. Het helpt inzicht te geven in waar ik vast zit. Wat de reden is dat het niet lukt zoals ik wil. En een bewijs dat ik me geen zorgen hoef te maken over cohesie, losse fragmenten en richting. Uiteindelijk schrijven mijn verhalen zich wel. De ene keer net wat makkelijker dan de andere keer. De ene keer net wat beter dan de andere keer.


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten