maandag 24 juni 2019

#WOT deel 24-2019


Gedachte ~1) Begrip 2) Denkbeeld 3) Dunk 4) Gepeins 5) Idee 6) Inval 7) Inzicht 8) Mening 9) Overleg 10) Plan 11) Voornemen 12) Voorstellingsvermogen 13) Zin

Sinds ik heb besloten de arbeidsmarkt te gaan bestormen stroomt mijn hoofd over. De ene gedachte is nog niet afgerond of de volgende dient zich al weer aan.
Geregeld zijn het negatieve gedachten die me van mijn voornemen af proberen te krijgen. Kan ik dit wel? Zit er wel iemand op mij te wachten? Past die vacature echt wel bij mij? Moet ik niet eerst ervaring op doen? Zal ik wel iets vinden zonder opleiding?

Veel vragen die me doen twijfelen. Sommige zeer ten onrechte, maar anderen snijden wel hout. Zo is er dat puntje over opleiding en ervaring. De meeste van mijn ervaringen heb ik niet professioneel opgedaan. Zou het niet handiger zijn mijn vaardigheden met een opleiding te bevestigen en uit te bouwen?

Uit nieuwsgierigheid ben ik informatie over opleidingen gaan opzoeken. De mogelijkheden zijn zo goed als eindeloos. Tenminste, in theorie.

Al snel bleken mijn interesses en vaardigheden vooral te passen bij een opleiding tot management assistent.
Er zijn BOL-opleidingen zat. Nadeel daarvan is dat die vooral ingericht lijken op adolescenten. Nu word ik dagelijks door leden van deze bevolkingsgroep omringt maar ik denk toch dat ik me in een klas vol niet erg op mijn plek voel. Een opleiding gericht op volwassenen heb ik in een omtrek van 25 kilometer niet gevonden.
Een ander nadeel is dat het een voltijd-opleiding is. Ik wil graag in de praktijk aan de slag.

Een andere mogelijkheid is een particuliere opleiding. Veelal zeer doelgericht en daardoor wat korter dan een BOL-opleiding. Maar daar zijn de kosten dan ook naar. Dat geld hebben we even niet liggen.
Een derde mogelijkheid zou een BBL-opleiding kunnen zijn. Daar heb ik er een van in de buurt gevonden. Er staan op stagemarkt ook enkele leerbanen in de directe omgeving. Dat lijkt dus een reƫle mogelijkheid. Er zijn nog wel een paar vragen maar ik hoop daar binnen afzienbare tijd antwoord op te krijgen van de opleiding.

De definitieve knoop is nog niet door. Er staan nog vragen open en ik heb nog wat sollicitaties open staan. Maar binnenkort zal ik beslissen welke afslag nu voor mij het beste is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten