maandag 17 december 2018

een huis, tuin en keukenblog


Al een tijd vraag ik af welke kant ik op wil met mijn blog. In eerste plaats is het natuurlijk zaak weer te gaan plaatsen. Maar met welke  inhoud en in welke vorm iet ik die inhoud dan?


Lange tijd ging het in mijn blogs vooral over ons gezinsleven. Dit is natuurlijk nog volop aanwezig maar ik merkte dat erover bloggen voor mij niet meer werkte. De kinderen worden groter. De problemen waar we tegen aan lopen complexer, maar vooral ook meer in de privésfeer van onze pubers.
Ook begint de focus in mijn leven meer en meer te verschuiven. De jongens zijn groot, worden steeds zelfstandiger en gaan steeds meer hun eigen weg. Zo intensief als het opvoeden ooit eens was is het niet meer. Mijn leven bestaat tegenwoordig uit meer dan het gezinsleven.

Een aantal jaren werkte het dagvoorbijhoroscoopconcept heel goed. Helaas is dat gevoelsmatig voor mij verbonden met de tijd dat ik voornamelijk ziek of onderweg was. Nu ik na jaren gedoe en gelazer eindelijk een soort van gezond ben past het niet meer. Het voelt meer beperkend dan ondersteunend.


Het is wel kenmerkend. In mijn dagelijks leven ben ik veel bezig met mijn focus verleggen, overtuigingen tegen het licht houden en mijn leven opnieuw vorm geven. Het is alleen maar logisch dat mijn blog daarin mee beweegt.

Tegelijkertijd denk ik dat mijn blogs niet erg veel zullen verschillen van wat ze waren. Het gezinsleven met puberzonen, ADHD en autisme, gezondheidsuitdagingen en diverse hulpverlening zal altijd een inspiratiebron zijn. Daarnaast wil ik gaan delen wat ik daarbuiten doe.


Een echt huis, tuin en keukenblog dus. Met hier en daar een uitstapje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten