donderdag 10 juli 2014

WOT deel 28 / 2014

Kater ~ [zelfstandig naamwoord]• mannetjeskat, • akelig gevoel na drinkpartij of grote teleurstelling

Nee, ik heb niet echt een katerig gevoel overgehouden aan de verloren wedstrijd van gisteravond. Hoewel ik graag toernooivoetbal kijk en ik kijken naar Oranje zelfs te spannend vond de afgelopen twee wedstrijden vind ik het prima dat ze uit het toernooi liggen. Dat kijkt toch een stuk meer ontspannen.
Nee, ik heb ook niet vaak een kater door overmatig drankgebruik. En sinds ik gestopt ben heb ik ook geen nicotinekater meer gehad. En alle mannelijke katten die we hebben gehad opgenomen in de kattenhemel.

Weinig katers dus hier. Hoewel ik wel een klein beetje een katerig gevoel heb omdat ik niet fit genoeg ben om op de eerste donderdag Meppeldag lekker te gaan stappen.
Maar vanaf volgende week wordt alles helemaal anders. Volgende week ga ik met dan jarige zoon de binnenstad onveilig maken. En de volgende dag heb ik gegarandeerd een kater. Een toekomstige jeweetwel-kater wel te verstaan.



Write On Thursday. #WOT. Iedereen kan meedoen, het is een creatieve schrijfopdracht, vrij om te bepalen hoe je dat wilt doen, zoals het bij bloggen hoort en mag kort, lang, in blog, plog- of vlogvorm. Het gaat erom dat je het woord wat elke donderdag gebruikt gaat worden in z’n meest vrije vorm kan uitleggen. Wat vind je ervan, hoe denk je erover, heeft het een metaforische werking, zijn er vergelijkingen, kun je een anekdote terughalen, laat het je dromen of is het vlak en abstract? Wil je andere #WOT woorden terugvinden, check hier! Vergeet ook niet de link naar je eigen blogpost in de reacties te zetten zodat anderen je blog kunnen lezen en reageren.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten