donderdag 1 augustus 2013

#WOT deel 31

Naarstig ~ noest, volijverig, ijverig, industrieus, nijver, onverdroten, vlijtig, werkzaam nauwgezet, zorgvuldig

Naarstig, jeetje wat moet ik daar nou van gaan brouwen? Ga ik vertellen over hoe ik altijd naarstig op zoek ben naar dingen waarvan ik zeker weet dat ik ze vlak daarvoor nog heb gezien? Houd ik een betoog over hoe ik naarstig mijzelf kan ontleden en onder een vergrootglas leggen? Schrijf ik een blog vol over hoe ik als ik naarstig ergens mee bezig ben mezelf nogal eens voorbij hol?

Maar eigenlijk heb ik daar helemaal geen zin in. Weer een persoonlijk blog naar aanleiding van een wot-woord zie ik ook al niet zitten. Ik heb zin om weer eens een goed verhaal te schrijven. Er zijn al wat ideeën, er staan al wat opzetjes klaar, er spoken al wat verhaallijntjes door mijn hoofd. Maar om daar nou even snel het woord ‘naarstig’ in te gaan verwerken gaat vast niet werken. Dan daarbij, een verhaal in een half uurtje in elkaar draaien gaat ‘m ook niet worden. Daar doe ik veel langer over en die tijd ontbreekt momenteel een beetje.


Eigenlijk weet ik wel wat er aan de hand is. Ik zal het maar ruiterlijk toegeven, ik ben gewoon naarstig op zoek naar een reden geen blog over ‘naarstig’ te schrijven.


Write On Thursday. #WOT. Iedereen kan meedoen, het is een creatieve schrijfopdracht, vrij om te bepalen hoe je dat wilt doen, zoals het bij bloggen hoort en mag kort, lang, in blog, flog- of vlogvorm. Het gaat erom dat je het woord wat elke donderdag gebruikt gaat worden in z’n meest vrije vorm kan uitleggen. Wat vind je ervan, hoe denk je erover, heeft het een metaforische werking, zijn er vergelijkingen, kun je een anekdote terughalen, laat het je dromen of is het vlak en abstract? Wil je andere #WOT woorden terugvinden, check hier! Vergeet ook niet de link naar je eigen blogpost in de reacties te zetten zodat anderen je blog kunnen lezen en reageren.

6 opmerkingen: