woensdag 22 september 2021

#wot deel 37, 2021

 

Het zijn een paar drukke weken geweest de afgelopen weken. Veel regeldingen voor een stedenreisje naar Londen. De stedentrip zelf. Verjaardagen van twee kinderen. Drukte en spanning om het niet vinden van een stage van een van de kinderen. Het starten met een nieuwe baan van een ander. Extra diensten in de bibliotheek. Sommige dingen leuk, andere wat minder, maar vooral dingen die enige tijd, aandacht en energie kosten.

 

Zoals vaker merk ik vooral achteraf dat dingen veel energie hebben gekost. Helaas ben ik geen superheld met onuitputtelijke krachten. En ondanks dat ik veel beter ben geworden met het verdelen van mijn energie gebeurt het me nog af en toe dat ik aan het eind van zo’n periode richting mijn tandvlees begin te gaan. Ik kan alleen maar hopen dat er niet iets onverwachts voorbij komt omdat ik op mijn tandvlees terecht kom en dan diep in mijn reserves moet duiken.



 

Vorige week kwam de eerste waarschuwing dat ik even gas terug moest nemen. Dat ging best aardig al kwam er nog wel een verjaardag aan. En wat voor een verjaardag. Zaterdag stroomde vanaf acht uur ‘s avonds de tuin vol met jongeren en pas de volgende dag om acht uur ’s avonds waren de laatsten de deur weer uit.

Maandag kwam logischerwijs de volgende waarschuwing. Gas terug en langzaam weer opbouwen. Sindsdien modder ik maar een beetje aan. Een beetje wassen. De robotstofzuiger laten zuigen en dweilen. De boodschappen uitbesteden. Het vaste riedeltje als ik in de soep dreig te lopen zeg maar.

En het werkt. Ik voel de rusteloosheid uit mijn brein trekken. Mijn lijf begint minder hard te sputteren. En ik slaap bijna weer normaal. De onrust is op zijn retour. Nog even een paar dagen doormodderen en mijn lijf en ik kunnen er weer tegenaan. Dan ben ik weer SuperCin.

 

Aanmodderen = 1) Aanrommelen 2) Flodderen 3) Klungelen 4) Knoeien 5) Ondoelmatig te werk gaan 6) Pielen 7) Prutsen 8) Rommelen 9) Zonder plan werken

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten