vrijdag 31 juli 2020

#WOT 2020 deel 31

Snikheet = 1) Drukkend warm, 2) gloeiend heet, 3) intens heet, 4) smoorheet, 5) verstikkend warm, 6) tropisch warm

 

Het is tien uur in de ochtend. De gordijnen aan de voorkant zitten nog dicht. Ik doe achter alvast de gordijnen dicht. Het duurt weliswaar nog bijna anderhalf uur voor de zon daar op schijnt maar beter te vroeg dan te laat. De achterdeur staat nog wel open maar omdat het buiten nog koeler is dan binnen mag die nog even open blijven.

In gedachten loop ik de bovenverdieping door. Voor staat het raam nog wel open maar manlief ligt daar te slapen dus een beetje ventilatie is meer gewenst dan koelte. Achter is het raam wel al dicht. Ik moet alleen het rolgordijn zo nog even naar beneden doen.

Hopelijk zal het afdoende zijn de warmte een beetje buiten te houden. Het lijkt namelijk wel alsof de warmte steeds sneller en steeds dieper het huis in trekt.

Ik zal zo nog even snel de vaatwasser legen daarna is mijn to do-lijst zo goed als leeg. Ik heb ‘m expres niet erg vol gezet. Zo hoef ik me niet schuldig te voelen als ik halverwege de dag als een zoutzak op de bank hang.

 

Volgens de voorspellingen krijgen we vandaag een dag met tropische temperaturen. Ik hoorde en las al veel mensen die erg blij waren. “Eindelijk zomer!”. Mij zul je niet snel horen juichen bij dat soort vooruitzichten. Ik houd niet van temperaturen boven de 25 graden Celsius.

Ik Was erg gelukkig met het weer van de afgelopen dagen. Een graad of 22, zonnetje, briesje afgewisseld met dagen met buien. Heerlijk. Goede dagen om van alles te ondernemen en goede dagen om even lekker in huis rond te keutelen. Klinkt mij als een fantastische zomer in de oren.

 

Gisteren kwam ik de buurvrouw tegen. Vol enthousiasme riep ze me toe: ”Het wordt eindelijk goed weer dit weekend.” Buurvrouw is het type wat pas tot leven komt bij 25 graden.

Een andere buurvrouw loopt tot 25 graden handenwrijvend en licht kleumend met haar hond door het park. Ook zij kijkt reikhalzend uit naar een volgende hittegolf.

Ik daarentegen begin weer te dagdromen over een emigratie naar Scandinavië.  Weg van hitteplannen en laveloos lamgeslagen hangen op de bank omdat zelfs rechtop zitten al als teveel moeite voelt.

Een huisje in een mooie waterrijke omgeving met een bootje bij de deur mag ook. Of het daar beter zal zijn weet ik niet maar in mijn dromen is het helemaal ideaal.

 

Het schijnt dat de hitte snel weer voorbij is. Dat biedt hoop. Misschien is het met een dag afzien wel weer gedaan. Vol goede moed installeer ik me dus op de bank voor een snipperdag. Lekker dagdromen en huizen kijken op funda. Dat is vast wel een dag vol te houden


Geen opmerkingen:

Een reactie posten