dinsdag 28 maart 2017

#WOT 2017 deel 12

Verlangen ~ 1) Aandrift 2) Aspiratie 3) Begeerte 4) Begeren 5) Behoefte 6) Belust zijn op 7) Bevlieging 8) Desideratum 9) Dorst 10) Dorsten 11) Droom 12) Eerzucht 13) Eis 14) Eisen 15) Exigentie 16) Geven om 17) Gewenst 18) Haken 19) Hang 20) Heimwee 21) Hongeren 22) Hopen 23) Hunkeren 24) Innerlijke behoefte 25) Kosten 26) Lust 27) Neiging 28) Norm

Hoewel ik genoeg wil, heb ik geen grote verlangens. Ik hoef niet zo nodig te zwemmen in het geld. Ik droom niet van lange vakanties op tropische eilanden. Een groot huis is vast erg leuk, maar wat moet ik met al die extra ruimte. En grote dure auto’s zijn aan mij niet besteed.
Ook op immaterieel gebeid zijn mijn wensen niet zo groot dat ik ze zou bestempelen als verlangens. Ik hoef geen prins op een wit paard. Ik ben zeer tevreden over manlief en voor paarden ben ik bang. Mijn gezondheid kan beter maar is ook al vele malen slechter geweest. En omdat je maar nooit weet hoe het universum vorm denkt te gaan geven aan een behoefte aan wat minder rumoer durf ik de gedachte dat ik misschien wel wat meer rust zou willen niet hardop uit te spreken.

Wat ik wel graag zou willen is leven. Volop en vrijuit. In tevredenheid en liefde. Met slingers en hier en daar een feestje. Dus vier ik vandaag dat ik al twee jaar lang niet dood ben. Ik mag nog steeds het leven vieren. En daar heb ik met vriendin Janine lekker een taartje op gegeten. En toen nog een stukje omdat zij viert dat ze vandaag verjaart. En toen nog een stukje omdat we het samen kunnen, mogen en willen vieren.
Hoera ik leef!







2 opmerkingen: