donderdag 25 juni 2015

Beweginsuitdaging

Twee weken geleden was mijn laatste fysio-sessie. En hoewel ik er nooit met tegenzin heen ben gegaan was ik er wel blij mee. Ik was wel een beetje klaar met heuveltjes fietsen op een hometrainer. Hoog tijd om wat anders te gaan doen. Maar wat dan?

Voor mijzelf lagen een aantal dingen al vast. Voorlopig wil ik op dezelfde dagen op ongeveer dezelfde tijd sporten.  Op die dagen en tijdstippen stond het al in de agenda. Daar is dus tijd en ruimte en ook zit dat ritme er na zeven weken wel aardig in. En ik wil zwemmen. Niet omdat ik dat extreem leuk vind maar makkelijk te doen, minder erg dan hardlopen en er komen geen fitness-apparaten aan te pas.

Ik wil ook wel iets anders erbij gaan doen, maar het ‘wat’ blijft lastig. Ik vind zo weinig sporten leuk om te doen. Een brainstormsessie met een vriendin levert in zoverre iets op dat we nu weten dat het enige waar we geen van beiden een extreem grote afkeer van hebben badminton is. En wandelen. Deze conclusie heeft nog niet echt tot meer beweging of een nieuwe hobby geleid. Maar dat is vast niet heel raar.

Om in ieder geval goed te starten zwem ik twee keer per week. Een uur baantjestrekken per keer. Dat gaat lekker. En nu vooral ook volhouden. 
Maar toch blijft het kriebelen. Ik zoek iets extra’s. Ik wil een doel, liefst met wat uitdaging.

Dan lees ik een gedeeld bericht op facebook over de Samenloop voor Hoop. Het kietelt mijn brein. Maar ik twijfel.
Ik vind wat meer informatie en voel de kriebel groter worden. Maar de uitdaging is wel erg groot.

Ik denk er nog eens over na en begin te denken dat het wel zou moeten kunnen.
Ik praat erover met een vriendin. Ook zij ziet de uitdaging, maar ook zij ziet dat het mogelijk kan zijn.
Ik slaap er een nachtje over en weet het dan zeker. Ik wil de Samenloop voor Hoop lopen. Maar daarvoor heb ik een team nodig. Ik zal dus moeten proberen iets van de grond te krijgen.

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en een eerste oproep geplaatst op facebook. En ik herhaal hem hier.
Wie wil een uitdaging aan gaan? Wie wil het leven vieren? Wie wil samen met mij de Samenloop voor Hoop lopen?

Eerst meer informatie? Klik op deze link.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten