donderdag 15 maart 2012

Wanneer is het zover?


Het gonsde vanmorgen op de social media. Zou het vandaag zo ver zijn? Zou het alweer rokjesdag zijn? Het valt te raden dat vooral mannen zich dit afvroegen. Vrouwen schudden enkel meewarig hun hoofd. Vanmorgen moesten de autoruiten nog gekrabd worden. Op de fiets waren handschoenen en een sjaal nog erg gewenst. Het was nog lang geen tijd voor rokjesdag.
Het is vandaag dan misschien wel de eerste mooie lentedag, maar voor rokjesdag is toch echt wat meer nodig. Wel luidt een mooie dag als deze de voorbereidingen in. De garderobe wordt bekeken op actualiteit en eventueel ge-update. Het wintervachtje moet hoognodig worden verwijderd dus er moet nieuw ontharingsspul worden gehaald. Het kleurtje is nog wel erg intens wit dus meteen maar aan de smeer met zelfbruinende lotion of elke middag even met de beentjes bloot in het zonnetje. Alles wat nodig is om op de uiteindelijke rokjesdag met benen te voorschijn te komen die het aanzien waard zijn.
“Maar wanneer is het dan wel rokjesdag?”  zie ik de mannen in gedachten al peinzen. Tja, dat is lastig. Rokjesdag valt op die ene mooie dag in april dat alle beentjes er klaar voor zijn en het collectief vrouwelijk bewustzijn weet ”NU! Nu is het tijd om de kousen uit te trekken en in oktober pas weer aan te doen.”
Er zijn natuurlijk wel een aantal punten die een rokjesdag kunnen aankondigen. Zo is de nachttemperatuur rond de 10 graden geweest, zodat we  ‘s ochtends in blote benen kunnen fietsen. We zijn dan misschien wel bikkels maar neit helemaal gek. We kunnen best wat kou hebben maar niet teveel want dat verknald je zorgvuldig bewerkte huid. We moeten niet hoeven te werken want dan is zo’n rok vaak niet praktisch. Een dag in het weekend maakt daarom het meeste kans. En het allerbelangrijkste, we moeten lekker met onze ontblote benen in het zonnetje kunnen zitten, staan of lopen.
Kortom, beste heren, het is nog lang geen rokjesdag. Pas als je erover denkt ’s middags in de korte hemdsmouwen op een terrasje te gaan zitten met een witbier voor je neus, dan pas is het de tijd voor een rokjesdag.

4 opmerkingen:

  1. Hahaha leuke blog Cindy. De mannen moeten maar even wachten. Ik trek wel een korte broek aan en pak ook een witbiertje. Rokjes, niets voor mij. Gewoon omdat ik het lekker vindt zitten en omdat ik bier wel lekker vindt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelijk heb je. Bestel je voor mij alvast een rood wijntje? Kom ik er zo aan paraderen in mijn rokje;-)

      Verwijderen
    2. Naaaa je mag wel een rokje aan doen, maar doe wel een lange broek aan. Koud hier.

      Verwijderen
    3. misschien als ik mijn thermolegging kan vinden. Tis hier namelijk ook koud, grijs en kil

      Verwijderen