dinsdag 16 november 2021

#wot deel 45, 2021

 

Altijd wanneer  mijn middelste kind mijn laptop ziet moet hij diep zuchten. En altijd als ik een probleem heb is zijn advies hetzelfde. ”Sluit je tabbladen want je hebt er teveel openstaan”. En iedere keer zeg ik weer dat ik de laptop daar juist op heb uitgezocht. Ik moet vijf of zes verschillende pagina’s open kunnen hebben en dan ook nog muziek kunnen streamen. Dat is ongeveer het enige waar een laptop bij mij aan moet voldoen.

 

Natuurlijk weet ik zelf ook wel dat het dikke onzin is dat ik de hele dag door mijn sociale media pagina’s open heb staan. Misschien heb  ik dan toch FOMO, fear of missing out.

 

Het meest vreemde is dat die pagina’s dus altijd openstaan zonder dat ik er op kijk. Ik ben meestal heel andere dingen aan het doen. Ik ben gewoon met het huishouden bezig. Of ik ben aan het haken. Of ik ben informatie over het een of ander aan het verzamelen. Maar zodra ik mijn laptop open doe staan die pagina’s open en ben ik dus officieel online.

 

Online = 1) Actief op internet 2) Computerterminologie 3) Internetterm 4) Rechtstreeks verbonden met internet.

 

Ik ben altijd al een beetje anders dan anderen geweest maar ik vrees dat ik hier toch best bijzonder in ben. Ik houd ervan om onbereikbaar te zijn maar ben eigenlijk altijd online. Tenminste, ik sta overal aangemerkt als online omdat de pagina openstaat op mijn laptop.

Officieus ben ik dus helemaal niet bereikbaar omdat ik te beroerd ben om de pagina of zelfs de laptop af te sluiten als ik andere dingen ga doen. Het is zelfs zo erg dat ik geregeld naar bed ga zonder de laptop dicht te doen. Dit heeft dan niet zo zeer te maken met ‘geen zin in hebben’ als wel met een brein wat al bezig is met naar bed gaan en de dag van morgen. Het zit niet in mijn systeem.

Toen ik een nieuwe laptop kreeg beloofde ik beterschap. Ik zou beter mijn best doen ongebruikte tabbladen te sluiten en geregeld mijn laptop afsluiten zodat alle systemen even lekker konden leeglopen en bijwerken.

Het afsluiten gaat al een stuk beter maar die tabbladen blijft toch een dingetje. Ik heb er net weer drie gesloten omdat ik in mijn hoofd bezig was met dit blog en even ging kijken hoeveel en welke ik open had staan. En als ik deze heb geplaatst kan er nog een tabblad dicht wat nog open stond als geheugensteuntje. Nog maar vier te gaan om helemaal offline te zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten