dinsdag 1 maart 2022

#wot deel 6, 2022

 

Hoewel ik mezelf niet snel zal bestempelen als keukenprinses kan ik met redelijk succes koken en bakken. Ik vind het heerlijk om nieuwe recepten door te spitten op zoek naar dat ene recept waar ik meteen nieuwsgierig van word en bij voorkeur bij het vooruitzicht al blij.

Net als in mijn andere hobby’s zit er iets magisch aan koken en bakken. Je begint met het een en wat werk, tijd en energie later heb je er iets heel anders van gemaakt. Het resultaat is niet altijd een succes maar het merendeel smaakt meer dan uitstekend.

 

Keuken = 1) Deel van een woning 2) Filmer in Nederland 3) Ruimte waar je eten bereidt 4) Ruimte waar je de afwas doet.

 

Een paar jaar terug hadden we enorme pech. Een grote brand verwoestte een deel van ons huis, waaronder de keuken. Maar deze trieste gebeurtenis had een klein gouden randje. We konden de keuken herbouwen en precies zo inrichten zoals wij (ik) wilden.

De keuken is geen heel grote ruimte maar met wat puzzelen, het verplaatsen van een deur en wat advies van de keukenleverancier is het een zeer bruikbare ruimte geworden met alle gemakken die we wilden of konden veroorloven.

Zo is er in het ontwerp ruimte gemaakt voor een groot fornuis. Zes pitten en een joekel van een oven. Nog steeds ben ik als een kind zo blij met dat ding. Ovenschotels, braadstukken, taarten, cupcakes, alles schuif je er zo in. Geen zogen of al het avondeten er wel in gaat passen.

 

Sindsdien zijn er al heel wat kerstmaaltijden gekookt, appeltaarten gebakken en beenhammen gegaard. En cupcakes gebakken. En cheesecakes. En gewone cake. Marmercake. Bananenbrood. Havermoutmuffins. En… Nou ja, je snapt het wel. Er is enorm veel gebakken en gekookt. Het enige nadeel van al die lekkere dingen maken is dat ik het ook zo heerlijk vind het op te eten.



De foto's zijn gemaakt net na de plaatsing van de keuken.

de bovenkastjes, spoelbak, vaatwasser en magnetron

mijn grootste trots in de keuken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten