vrijdag 2 oktober 2020

#WOT deel 40, 2020

 

Koffie = 1) Aftreksel 2) Alcoholvrije drank 3) Bakkie troost 4) Bruine drank 5) Genotmiddel 6) Geurige drank 7) Leut 8) Nagerecht 9) Slaapwerend middel 10) Slemp 11) Troost 12) Bakkie pleur.

 

Een van de grootste misverstanden van de afgelopen jaren is toch wel dat ik een enorme koffieleut ben. Al jaren word ik zo beschouwd. En dat snap ik ook wel want ik ben ook jaren een echte koffieleut geweest.

Het eerste wat ik deed als ik wakker was, was een kop koffie drinken. Dan nog een en dan ging ik voorzichtig aan over tot de orde van de dag. Zonder koffie was ik geen mens.

 

Ik merk dat velen mij nog steeds zo zien. Het eerste wat me wordt gevraagd na de begroeting is: “Koffie?”.  Als ik ‘nee’ zeg is de verbazing groot. Ik zal toch niet ziek zijn? Ik drink toch altijd koffie? Als ik dan vertel dat ik 3 maximaal 4 koppen per dag drink word ik bijna niet geloofd. Toch is het waar.

 

Na mijn hartinfarct heb ik mijn koffie-inname drastisch beperkt. Of het een reactie op de medicatie is of een gevolg van de restschade weet ik niet maar ik krijg vreselijke hartkloppingen als ik (te)veel koffie drink. En aangezien hartkloppingen verre van prettig zijn ben ik daar mee opgehouden.

Ik ben ook meteen een veel kritischer drinker geworden. Waar eerder smaak niet zoveel uitmaakte wil ik nu toch wel graag op een lekkere manier mijn cafeïne binnen krijgen. Dus voor mij liever geen senseo, geen automatenkoffie en al helemaal geen cafeïnedrap die in zieken- en verzorgingshuizen doorgaat voor koffie. Dan maar een snob. Dan maar geen koffie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten