maandag 30 september 2013

Dagvoorbijhoroscoop

Het zal een aantal mensen zijn opgevallen dat ik momenteel weinig blogs plaats. De voornaamste reden daar van is dat ik ze niet schrijf. Niet dat er niets gebeurt, me interesseert of niet wil delen. Integendeel. Er is zoveel gaande dat ik niet toe kom aan het schrijven van blogs. Mijn hoofd tolt van alles wat erin kolkt. En al mijn energie gaat naar juist die dingen. Wanneer ik even wat vrije tijd heb gebruik ik die om mijn energievoorraad aan te vullen.

Ik ben niet helemaal gestopt  met schrijven. Bijna elke dag plaats ik op facebook een ‘dagvoorbijhoroscoop’ een achteraf geschreven horoscoop van de dag. Een vorm van reflecteren die ik leerde kennen via een facebookvriend. Een nieuwe uitdaging, die me tegelijkertijd stil laat staan bij de momenten van de dag. Welke belangrijke gebeurtenissen waren er? Hoe voelde ik me daarbij? Wat valt me achteraf gezien op aan de dag? Voor mij een fijne manier om de dag af te sluiten en redelijk rustig te gaan slapen.


Omdat het schrijven van de ‘dagvoorbijhoroscoop’ een onderdeel is geworden van mijn schrijvende ik, heb ik besloten ze vanaf vandaag ook op mijn blog te plaatsen. Wie wil is welkom om deze veelal persoonlijke stukjes te komen lezen.

2 opmerkingen: