woensdag 13 april 2022

#wot deel 12, 2022

 

Toen ik een jaar of tien was brak Madonna net door in Nederland. Was ik al ondersteboven van Like a Virgin en Borderline, de single Material Girl vond ik fantastisch! Mede door de videoclip waarin Madonna op handen werd gedragen was zij absoluut mijn idool.

Zoals een goed tienermeisje in de jaren 80 betaamde nam ik haar liedjes van de radio op op een cassettebandje. Dat bandje draaide ik vervolgens grijs terwijl ik dansend en fonetisch meezingend mijn meisjeskamer door huppelde.

Ik wilde Madonna zijn. En als dat niet kon dan maar net zoals Madonna. Sterk, eigenzinnig, uitgesproken, onafhankelijk. Ook ik wilde een Material Girl zijn.

 

Materialistisch: 1) hechtend aan stoffelijk gewin, 2) materialist, 3) wie geld of bezit erg belangrijk vindt

 

BETEKENIS GEPLUKT VAN HTTPS://WWW.ENCYCLO.NL/BEGRIP/MATERIALISTISCH

 

Een aantal jaren later was mijn Engels enorm verbeterd en dacht ik daar toch ietsjes anders over. Materialisme was alles wat fout was in de wereld. Niet bezit maar kennis was het hoogste goed ( jaja, ik was zo’n echte hoogdravende puber) Ik ging dan wel een topbaan krijgen met een fantastisch salaris met bijbehorend huis en auto, man en kinderen maar ik zou niks geven om spullen.

 

Eenmaal echt volwassen, dus sinds een jaar of twee, drie, weet ik dat ik ernaar streef zo min mogelijk materialistisch te zijn maar het vlees is zwak. Het vlees is op sommige punten zelfs zeer zwak. Zodra het aankomt op jurkjes, schoenen of hobbymaterialen heb ik totaal geen ruggengraat. Mijn innerlijke Madonna neemt me dan bij de hand en vertelt me dat het mag, dat ik het verdien. En wie ben ik om Madonna tegen te spreken?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten