dinsdag 28 juli 2020

WIP's en UFO's

 

Het is geen geheim dat ik graag hobby. Vooral haken is iets wat ik graag doe. Er is alleen wel een klein probleempje. Ik ben heel goed in het starten van projecten maar minder goed in het afmaken. Door deze lichte afwijking heb ik een heel arsenaal aan WIP’s En UFO’s ( Work In Progress en UnFinished Object)

 

Aan het begin van het corona-tijdperk nam ik mij heilig voor  om alle projecten die ik nog had liggen eens erbij te pakken en af te maken. Dat bleken er nog al wat te zijn. Zoveel dat ik me er gewoon een beetje voor schaam. Ze kunnen mij een half jaar in een totale lockdown quarantaine zonder pakketbezorging zetten en nog heb ik voldoende projecten om de tijd mee te doden.

Sommige dingen waren al behoorlijk gevorderd en daardoor zo af. Zo waren het babydekentje en de vlinder voor baby Otis rap af. Ik had dan ook nog wat goed te maken bij zijn moeder. Zijn zus heeft na haar geboorte namelijk nog even moeten wachten voor ze haar dekentje kreeg.

Een ander project lag al iets langer te wachten. Ik wilde vorig jaar een regenboogsjaal maken voor Pride Zwolle. Toen niet gelukt maar de sjaal schiet nu zo lekker op dat hij bij de volgende Pride met trots kan worden gedragen.

Ook de giraf die mijn moeder had besteld vordert ondanks het pokkegaren heel aardig.

 

Er ligt ook een UFO waar ik me een beetje voor schaam. Dat is er een die al vijf jaar lang wacht om afgemaakt te worden. Het is geen onwil van mijn kant. Het is ook niet zo dat het vreselijk moeilijk, vervelend of lelijk is maar die deken voor middelste heeft wat dingen niet mee zitten. Zo is het een groot en warm project. De kleuren die gekozen zijn werken niet echt prettig en zijn alleen goed te verwerken bij echt daglicht. En ik heb al een paar keer hele rijen moeten uithalen wegens kleine maar wel heel vervelende foutjes.

Keer op keer wordt de deken weer even aan de kant gelegd omdat ik de moed niet kan opbrengen die uitgehaalde rijen opnieuw te haken. Of omdat een deken haken vreselijk onprettig is met temperaturen boven de 20 graden. Of omdat er zo weinig daglicht is op een dag dat er gewoon geen tijd is om te haken bij goed licht.

Wat deze UFO helemaal een beetje sneu maakt is dat middelste vaker pech heeft als zijn moeder knutselt. Zijn kerstcadeautje was ook al niet af. Gelukkig is hij niet erg rancuneus. Zolang ik zorg dat of het cadeautje of zijn deken af is voor de volgende kerst zou hij niet gaan zeuren.

Ik denk dat ik dat cadeautje maar eens snel moet gaan opzoeken. Voordat ik weer iets anders zie wat me leuk lijkt om te maken.

 

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten