vrijdag 28 februari 2014

WOT deel 9 / 2014

Gedreven ~ bezield, enthousiast, fanatiek, gemotiveerd

Gedreven ben ik eigenlijk altijd wel. Het is deel van mijn karakter, onderdeel van mijn overtuigingen, onderdeel van mijn leven. Alles wat ik doe, doe ik met gedrevenheid. En soms grenst die gedrevenheid aan het ongezonde.


De grens tussen gedreven of obsessief ergens mee bezig zijn is door mijzelf niet altijd even duidelijk te zien. Vaak denk ik dat ik leuk bezig ben. Ik vermaak me een slag in de rondte. Ik houd mezelf leuk bezig. En het houdt me van de straat (het schijnt dat je op mijn leeftijd niet teveel meer moet buitenspelen). 
Tenminste, dat is mijn visie. Andere mensen willen dat nog wel eens anders zien. Vooral manlief wil me nog wel eens met de neus op de feiten drukken als hij struikelt over hobbymateriaal, administratieve materialen of paperassen van het een of ander.


Maar obsessief gedrag laat zich niet altijd zo makkelijk zien. Het kan zich echt heel goed vermommen. En terwijl ik dan zo leuk bezig ben, trekt er iets aan de noodrem. Soms stort ik tijdelijk door mijn hoeven en valt er veel op te lossen met lekker slapen. Een andere keer begint het tussen de oren te razen en is een ander soort rust de remedie. En een heel enkele keer, zo af en toe, soms, dan ben ik misschien toch wel een klein beetje te eigenwijs geweest, heb niet goed naar mijn lijf geluisterd, heb de waarschuwingslampjes van mijn hoofd genegeerd en ben te lang gedreven door gegaan. En als er dan een virusje aan komt vliegen ben ik flink de bok. Dan mag ik heel gedreven in de lappenmand vertoeven.
 
"De lappenmand" Alexander Hugo Bakker Korff

 Write On Thursday. #WOT. Iedereen kan meedoen, het is een creatieve schrijfopdracht, vrij om te bepalen hoe je dat wilt doen, zoals het bij bloggen hoort en mag kort, lang, in blog, flog- of vlogvorm. Het gaat erom dat je het woord wat elke donderdag gebruikt gaat worden in z’n meest vrije vorm kan uitleggen. Wat vind je ervan, hoe denk je erover, heeft het een metaforische werking, zijn er vergelijkingen, kun je een anekdote terughalen, laat het je dromen of is het vlak en abstract? Wil je andere #WOT woorden terugvinden, check hier! Vergeet ook niet de link naar je eigen blogpost in de reacties te zetten zodat anderen je blog kunnen lezen en reageren.

1 opmerking:

  1. 't Is idd moeilijk om jezelf te behoeden voor al te obsessieve gedrevenheid... ;)

    BeantwoordenVerwijderen