woensdag 3 april 2013

van die dagen


Er zijn dagen waarop ik vergeet dat mijn jongens alle drie een diagnose hebben. Er zijn dagen dat alles van een leien dakje loopt. Van die dagen dat ik geen moment stilsta bij ADHD, autisme, angsten of dwangmatig gedrag. Het zijn dagen waarvan ik achteraf besef dat ze bestaan. Dagen waar ik achteraf van geniet. 

Er zijn ook dagen waarop bovenstaande mijlenver van mij af lijkt te staan. Dagen waarop je telefoon krijgt van een agent dat een van je jongens mede door zijn impulsiviteit iets enorm doms heeft gedaan. Dagen waarop een van je jongens totaal flipt in een schoenenwinkel omdat hij niet kan kiezen tussen twee paar. Dagen waarop je een van  je jongens bijna huilend aan de telefoon krijgt omdat hij je na een half uurtje al mist en moet weten of alles nog wel goed met je gaat. Dagen waarop je mail krijgt dat de begeleidster van een van je jongens dringend een gesprek wil hebben over het nut van de training die ze hem geeft.

Soms heb ik zo’n opeenvolging van dagen waarop ik met mijn neus op de feiten word gedrukt. Dagen waarop ik geen moment niet stil sta bij ADHD, autisme, angsten of dwangmatig gedrag. Dagen waarop ik weer zeker weet dat mijn leven niet snel saai te noemen is. Dagen waarop ik hartstochtelijk verlang naar de dagen dat mijn leven wel saai lijkt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten