woensdag 4 mei 2022

#Wot 15, 2022

 

Op het gebied van de liefde ben ik van de oude garde. Ik ontmoette mijn lief in een kroeg. Voor die tijd bekeek ik potentiële kandidaten in disco, dancing, feestweek, school of vereniging. Mijn kinderen betreden de liefdesmarkt heel anders.

Mijn kinderen spotten potentiële geliefden nog al eens via een app. Vraag me niet welke want er schijnen meerdere te zijn. Wat ze wel allemaal gelijk hebben is dat je met iemand kan matchen. Af en toe klinkt het: ”Mam ik heb een match en we hebben afgesproken iets te gaan drinken.” Soms mondt dat uit in een periode waarin gedatet wordt, soms in een vriendschappelijk contact en een enkele keer houdt het contact voor de afspraak al op. De match was toch iets minder goed dan het op het eerste gezicht leek.

 

Nu levert daten via apps al kandidaten vanuit het hele land op. De andere ‘liefdesmarkten’ zijn nog veel willekeuriger. Tegenwoordig hoef je niet meer op vakantie voor een verre liefde, je vindt elkaar gewoon via discourt. Of via de games die je online speelt. En dan kunnen ze plotseling van over de hele wereld komen.

Eén van mijn zonen heeft een zeer innige vriendschap met iemand in de Dominicaanse Republiek via Dungeons and dragons. Een goede vriend van hem heeft een virtual relation met iemand in IJsland.

Jongste heeft een stevige vriendschap met een Engelse. Zij kennen elkaar van een LGBTI-groep op discourt. Ze spreekt geregeld af met mensen die ze heeft leren kennen via een whatsapp-groep.

 

Maar eerlijk is eerlijk. Ikzelf heb een van mijn allerbeste vriendinnen ook online ontmoet. Lang geleden via Hyves. En dat is absoluut een match. Ik ben nog altijd heel blij dat ik haar heb leren kennen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten