donderdag 5 november 2020

#WOT deel 44, 2020

 

Van nature ben ik geen echt negatief persoon. Ik zal niet beweren dat ik altijd overloop van positivisme maar over het algemeen is mijn glas halfvol.

Helaas ben ik wel erg gevoelig voor negativiteit. Ik word er prikkelbaar en chagrijnig van en dat heeft weer invloed op mijn lijf en gezondheid. Het beïnvloedt mijn welzijn, mijn gevoel van welbehagen. Het houdt mijn hoofd bezig. En dat heeft dan weer zijn weerslag op mijn focus.

 

Op dit moment is helemaal naadje met mijn focus. Er gebeurt zoveel wat moeilijk als positief of opbeurend genoemd kan worden. Corona, Amerikaanse presidentsverkiezingen, een plotse ziekenhuisopname van iemand zeer dichtbij, het vreet allemaal aan mijn positieve inslag.

 

Het lukt me niet om me af te sluiten voor dit alles. Sterker nog, het lijkt wel alsof alles nog harder binnen komt. Ik heb echt het gevoel alsof mijn hoofd een telefoon is waar alle apps van open staan. Mijn werkgeheugen wordt overvraagd. Ik weet niet meer wat ik eerst moet verwerken. Al mijn zintuigen lijken met vertraging te werken. Ik hoor niet goed, ik versta nog veel minder. Ik zit geregeld te turen omdat mijn zicht niet scherp stelt. En mijn hoofd tolt van alle informatie die er in rondrent.

 

Wat helpt is de meeste prikkels uitzetten en me te focussen op een heel sterke prikkel. Geen tv, geen muziek. Zo weinig mogelijk sociale media maar schrijven. Wat ook wonderbaarlijk goed werkt bij mij zijn stupide telefoonspelletjes spelen. Homescape, candy crush, Matchinton Mansion zien mij geregeld weer een leveltje spelen.

Lezen lukt niet, daar dwalen mijn gedachten te vaak af en halen lukt alleen als ik alleen ben want het moment dat iemand wat vraagt of zegt kan ik een stuk uithalen omdat ik verkeerd geteld heb, of de tel kwijt ben of domweg niet meer weet waar ik ben gebleven.


Hoewel ik gebrek aan focus erg vervelend vind is het gelukkig niet de eerste keer dat me dit gebeurt. Ik weet dat het uiteindelijk wel weer goed komt. Gewoon rustig blijven ademhalen en geduld heb. Ook deze periode waait wel weer voorbij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten