zaterdag 17 december 2016

Wat ik hobby

Velen die mij volgen weten dat ik graag haak. Ik ben er mee begonnen toen ik net een paar weken was gestopt met roken. Mijn handen verveelden zich waardoor mijn hoofd steeds opnieuw eraan herinnerd werd dat ik niet meer rookte. Ik zocht dus een bezigheid om mijn handen in beweging te houden.
Na diverse dingen te hebben geprobeerd bleef ik haken. Dat was wat ik het leukste vond om te doen. En het ging me nog best aardig af ook. Niet dat ik echt supersnel of extreem vaardig ben. Maar wel goed en snel genoeg om leuke dingen te maken. En dat is mijn nieuwe verslaving geworden.

Ik mag graag denken dat ik van alles wat haak maar dat valt wel tegen. Het gros van wat ik maak valt in de categorie sjaal/omslagdoek (afhankelijk van de grootte van het project). Daarnaast maak ik wel eens iets anders. Zo heb ik voor zoonlief een set van polswarmers, muts en col gehaakt bijpassend bij zijn nieuwe winterjas.
Voor mijzelf haakte ik ook polswarmers en daarbij een heerlijk grote omslagdoek. Heerlijk als het ’s avonds zo kil is als ik de hond uit laat.














Ik heb ook vrij veel tijd gestoken in het haken van een ledikantdekentje/sprei. Het idee was erg leuk, de uitvoering was alleen iets meer werk dan ik van tevoren gedacht had. Het is opgebouwd uit allemaal vierkantjes genaamd granny’s. In totaal heb ik drieenzestig granny’s gehaakt in dertien verschillende motieven. Ik heb ze nu allemaal aan elkaar zitten. Er zit een afwerkrand om het dekentje. Er moeten alleen nog wat draadjes worden weggewerkt. Hoewel ik het geen erg vervelend werkje vind heb ik in dit dekentje onderhand al zoveel draadjes weggewerkt dat daar bijna meer werk in zit dan in het haken van de granny’s.

           

 En last but not least haakte ik een moorkop voor de banketbakkerij waar jongste stage heeft gelopen. Wat een priegelwerkje was dat. Maar wel gelukt. En de bakker was er erg blij mee. Hij mocht zo aan de spiegel van de bedrijfswagen, paste mooi bij de , jawel, moorkop op het dak.



             

Geen opmerkingen:

Een reactie posten