donderdag 3 april 2014

WOT deel 14 / 2014

Boos ~ 1) Argeloos 2) Arg 3) Aangebrand 4) Aangeslagen 5) Bar 6) Bits 7) Boosaardig 8) Bars 9) Ballorig 10) Bal 11) Chagrijnig 12) Dol 13) Dul 14) Duivels 15) Erg 16) Furieus 17) Gebelgd 18) Gebeten 19) Geëchauffeerd 20) Gevaarlijk 21) Gif 22) Giftig 23) Geraakt 24) Geprikkeld 25) Gepikeerd 26) Gram 27) Gramstorig 28) Grimmig 29) Hachelijk 30) Hels

Er zijn dagen dat ik het niet ben. Er zijn dagen dat ik het niet word. Er zijn dagen dat ik hooguit een tikje gefrustreerd raak. Maar vandaag is de uitzondering die de regel bevestigd. Ik ben boos. Boos op mezelf. Boos omdat ik echt geloofde dat het goed ging met zoonlief. Boos omdat ik maandag nog zo trots vertelde hoe relatief soepeltjes het leven momenteel verliep. Want vandaag ging het weer even helemaal mis. Vandaag regeerde het autisme onze zoon. En verder wil ik daar niet over uitweiden.
Het overviel me. En dat terwijl er achteraf aanwijzingen genoeg waren. Ik heb ze ook allemaal gezien. Ook heb ik mijn zorgen over die aanwijzingen uitgesproken. Ik heb gezien en toch was ik verrast. En daar houd ik niet van. Van ziende blind zijn. Dus ben ik boos. Boos dat ik mezelf in de luren heb gelegd.
Laat me maar gewoon even boos zijn. Het gaat wel weer over. Het is zelfs al aan het over gaan. Want zelfs een boze ik ziet de relativiteit wel in. Het kan nou eenmaal niet altijd goed gaan. Het lijkt er sterk op dat ik stukje bij beetje leer te genieten van de dagen dat het wel goed gaat. Me niet meteen druk te maken als er aanwijzingen zijn. De dag te nemen zoals hij komt. En te zien dat ik me ook enorm kan aanstellen.


 Write On Thursday. #WOT. Iedereen kan meedoen, het is een creatieve schrijfopdracht, vrij om te bepalen hoe je dat wilt doen, zoals het bij bloggen hoort en mag kort, lang, in blog, plog- of vlogvorm. Het gaat erom dat je het woord wat elke donderdag gebruikt gaat worden in z’n meest vrije vorm kan uitleggen. Wat vind je ervan, hoe denk je erover, heeft het een metaforische werking, zijn er vergelijkingen, kun je een anekdote terughalen, laat het je dromen of is het vlak en abstract? Wil je andere #WOT woorden terugvinden, check hier! Vergeet ook niet de link naar je eigen blogpost in de reacties te zetten zodat anderen je blog kunnen lezen en reageren.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten