vrijdag 27 december 2013

WOT deel 52 / 2013

Geluksmoment ~ kort stukje tijd gedurende welke je opeens opmerkt dat alles meezit en dat je onwijs veel mazzel hebt

Geluksmomenten, wie heeft ze niet? Natuurlijk zijn we allemaal wel eens geneigd te denken dat geluk ons weinig goed gezind is. Maar toch, als ik er goed over nadenk heb ik veel geluksmomenten gekend dit jaar. Het zit alleen in zulke kleine dingen dat het vaak lijkt op tevredenheid met wat is. Terwijl wat is misschien wel helemaal niet zo vanzelfsprekend is.

Afgelopen jaar zijn er in onze directe familie- en vriendenkring een aantal sterfgevallen geweest. Soms na langdurige ziekte, soms zeer onverwacht en in een geval een beetje van beide. Weinig reden tot een geluksgevoel. En toch hebben deze sterfgevallen zeker wel met mijn gevoel van geluk te maken. Ze deden me geregeld beseffen hoeveel geluk we toch hebben als we samen kunnen zijn met vrienden, familie en bekenden.

Mijn geluksmomenten lagen dan ook vooral in samen met vrienden barbecueën, samen met vrienden concerten bezoeken, met het hele gezin naar Picknick in the Park om daar samen met vrienden een leuke dag door te brengen, de feestdagen doorbrengen met ons gezin, uit eten met familie. Het delen van fijne momenten met mensen waar ik om geef en me beseffen dat ik dat aan het doen ben, daarin schuilt mijn grootste geluksmoment.


Write On Thursday. #WOT. Iedereen kan meedoen, het is een creatieve schrijfopdracht, vrij om te bepalen hoe je dat wilt doen, zoals het bij bloggen hoort en mag kort, lang, in blog, flog- of vlogvorm. Het gaat erom dat je het woord wat elke donderdag gebruikt gaat worden in z’n meest vrije vorm kan uitleggen. Wat vind je ervan, hoe denk je erover, heeft het een metaforische werking, zijn er vergelijkingen, kun je een anekdote terughalen, laat het je dromen of is het vlak en abstract? Wil je andere #WOT woorden terugvinden, check hier! Vergeet ook niet de link naar je eigen blogpost in de reacties te zetten zodat anderen je blog kunnen lezen en reageren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten