woensdag 30 augustus 2023

op reis

 


Ergens in het voorjaar hing ik met mijn moeder aan de telefoon en hadden we het over vakanties. Hoewel we beiden geen echte vakantiegangers zijn, zijn er toch wel een paar dingen die we allebei nog wel eens zouden willen doen. Zo wil ik nog altijd eens een rondreis door Griekenland en/of Italië maken. Ook zijn we allebei erg gecharmeerd van stedentripjes en geen strandliggers. Toen zei mijn moeder: ”Weet je wat ik ook altijd nog eens wil doen? Een kleine cruise. En dan niet op de Middellandse zee maar naar Noorwegen ofzo .” En ik antwoordde enthousiast: ”Als  je dat gaat doen ga ik met je mee”.

Een ieder die mijn moeder een beetje kent weet wat dat betekende. En het moment dat ik was uitgesproken, ik ook. Wij gaan een cruise naar Noorwegen doen!

 

Enige tijd later begon het voorbereiden. Wat willen we? Hoe lang? En wanneer? We wilden in eerste instantie vertrekken vanuit de Eemshaven. Helaas ging daar een heleboel mis en werd de afvaart plots verplaatst naar Duitsland. Ook wel te doen maar toch een stuk minder handig voor ons.

Gelukkig hadden we nog niks geboekt dus we keken al snel verder. We kwamen uit bij een reis via Holland America Lines. Half september, zeven dagen en nachten, vertrek en aankomst in Asterdam. Helemaal wat we voor ogen hadden.

 

Hoewel we pas over ruim twee weken vertrekken zitten we volop in de voorpret. Wat moeten we mee? Hoe komen we in Amsterdam? Hoe komen we weer thuis? En vooral ook, wat moet er mee in de koffer?

Ondertussen houd ik mij ook bezig met het uitzoeken van het plaatselijk weer, het opzoeken van informatie over en bezienswaardigheden in de plaatsen die we aan doen. Kortom, de voorpret is flink begonnen.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten