dinsdag 21 december 2021

#wot deel 50, 2021

 

De tv, dat is nou echt zo’n ding waar ik een haat/liefde verhouding mee heb. Ik kan enorm genieten van een fijne, leuke, mooie of goede film. Er worden hier aan de lopende band series opgenomen die we dan op een moment dat ons uitkomt kijken. We netflixen als we door de opgenomen afleveringen heen zijn of het laagseizoen is qua series.

Tegelijkertijd vind ik het afschuwelijk dat dat ding zo ontzettend vaak aanstaat. Manlief heeft het liefst de tv de hele dag aanstaan. Het journaal wordt teruggekeken, veel sport wordt gekeken en anders is er wel ergens een autoprogramma of andere dagtv. Dan voel ik me vaak als Doe Maar. "Er zit een knop op de tv".

 

TV = 1) Beeldbuis 2) Communicatiemiddel 3) Kijkbuis 4) Landcode van Tuvalu 5) Massamedium 6) Televisie

 

Hoewel ik weet dat ik me er niet door moet laten tegenhouden merk ik dat ik het lastig vind andere dingen te gaan doen terwijl de tv aanstaat. Het leidt me af. Ik ga automatisch meekijken en het zorgt dat ik me minder kan concentreren op zaken die ik aan het doen ben.

Zodra manlief zijn hielen gelicht heeft kan ik dan ook bijna niets anders dan demonstratief de afstandsbediening pakken en de tv uitzetten. Ik kan dan gerust de tv uitlaten tot hij na het werk weer binnenkomt. Heerlijk die stilte, even geen blikkerend licht of afleidende bewegende beelden.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten