donderdag 18 mei 2017

#WOT 2017 deel 20

Haar ~ 1) Baardgroeisel 2) Begroeid terrein 3) Begroeiing 4) Bezittelijk voornaamwoord 5) Bijwoord 6) Bos haar 7) Deel van het gezicht 8) Deel van het hoofd 9) Deel van het lichaam 10) Deel van een strijkstok 11) Dier 12) Fractie 13) Haarbosje 14) Hoofdbedekking 15) Hoofdhaar 16) Hooggelegen stuk heide 17) Hoogte in een heide 18) Huidbedekking

In ons gezin zijn we allemaal gezegend met een behoorlijke bos. Gelukkig zijn we ook gezegend met een uitstekende kapster. Een die haar vak verstaat. Een die onze specifieke bossen goed kent. Een die er altijd voor zorgt dat ze twee volledig opgeladen tondeuses heeft als ze de Stegink-mannen gaat knippen. Een die nog een opleiding tot herenkapper heeft gedaan na de op dames gerichte opleiding. Een die al sinds ik kinderen heb aan huis komt. Een kapster die ook nog eens een vriendin is.

Onze kapster is al heel lang onze kapster. De eerste keer dat ze mijn haar knipte was ik twintig. Toen ik tien jaar later ging trouwen bestond er dan ook geen enkele twijfel over wie mijn haar zou doen op de grote dag. Ik ben nog steeds blij dat ze ‘ja’ zei toen ik haar vroeg.
Ze heeft mijn haar gekleurd, gekruld, nogmaals gekleurd en nog maar een keer omdat de kleur steeds spontaan uit mijn haar spoelde. Er is een proefkapsel gemaakt. En ze heeft mijn haar een dag van te voren nogmaals gekleurd.

De grote dag zelf stond ze om acht uur in de woonkamer om mijn haar te doen. Toen ze daarover tevreden was heeft ze mijn make-up gedaan. Ook heeft ze me in mijn jurk geholpen. Toen manlief en ik foto’s lieten maken heeft ze samen met mijn schoonzusje de jongens in de kleren gehesen en ook hun haren in model gebracht. Tot in de laatste uurtjes heeft ze gezorgd dat ik er uitzag zoals ik eruit wilde zien op mijn trouwdag.


Tot twee jaar geleden dacht ik dat dat het liefste was dat ze ooit voor me had gedaan. Tot ik in het ziekenhuis lag en ze plots met mijn jongste zoon aan mijn bed stond. Toen wist ik pas echt wat voor bijzondere vrouw die kapster van ons eigenlijk is. Ik ben heel blij met haar en onze bijzondere vriendschap. En ook nog steeds met mijn bruidskapsel.




2 opmerkingen: