donderdag 4 juli 2013

#WOT deel 27

Blauw ~ 1) Afwijzende kleur (crypt.) 2) Bekende personen en groepen 3) Beschonken 4) Dronken 5) Hemelsblauw 6) Hoofdkleur 7) Indigo 8) Kleur 9) Kleur van de regenboog 10) Kleur op waterkraan voor koud water 11) Lopende kleur (crypt.) 12) Plaats in Groningen

Blauw is een kleur waar ik zelf niet heel veel mee heb. Ik ben echt een roze-meisje. En toch zijn er soorten blauw waar ik vaak mee te maken heb gehad, zoals bijvoorbeeld het blauw van een maandag. Zo heb ik een blauwe maandag op de Hotelschool gezeten. Een blauwe maandag Maatschappelijk Werk gestudeerd. Een blauwe maandag geprobeerd alsnog mijn VWO-diploma te halen.
Ook heb ik diverse blauwe maandagen evenzo diverse baantjes gehad. Een broodjeszaak, een cafetaria, een duur restaurant en achter de kassa bij een supermarkt. In ongeveer drie jaar tijd heb ik behoorlijk wat blauwe maandagen versleten. Tot ik eindelijk uit de ontkennende fase kwam en besefte dat chronisch ziek zijn betekende dat het nooit meer weg zou gaan.

Waar ik ook nog wel eens mee te maken heb is de Blue Monday. Nee dat is niet gewoon de letterlijke vertaling van een blauwe maandag, maar een maandag waarop ik de blues heb. Zelfs als het geen maandag is noem ik zo’n dag wel zo. Deze valt bij mij trouwens ook geregeld buiten januari, in tegenstelling tot de officiële Blue Monday. Op de een of andere manier verwoordt het voor mij het beste hoe ik me zo’n dag voel. Een tikje onbestemd, enigszins nostalgisch, een pietsje meer emotioneel en een snufje neerslachtig. Een perfecte dag om weer eens keihard diverse soorten Blues te draaien.




Write On Thursday. #WOT. Iedereen kan meedoen, het is een creatieve schrijfopdracht, vrij om te bepalen hoe je dat wilt doen, zoals het bij bloggen hoort en mag kort, lang, in blog, flog- of vlogvorm. Het gaat erom dat je het woord wat elke donderdag gebruikt gaat worden in z’n meest vrije vorm kan uitleggen. Wat vind je ervan, hoe denk je erover, heeft het een metaforische werking, zijn er vergelijkingen, kun je een anekdote terughalen, laat het je dromen of is het vlak en abstract? Wil je andere #WOT woorden terugvinden, check hier! Vergeet ook niet de link naar je eigen blogpost in de reacties te zetten zodat anderen je blog kunnen lezen en reageren.

2 opmerkingen: