maandag 11 februari 2013

50books- vraag 2


Vraag2

Welk boek krijg je maar niet uitgelezen, hoe vaak je er ook in begint?

Meteen schoot mij ‘De Celestijnse belofte’ te binnen. Door velen aangeraden en als ik de achterflap lees wil ik het meteen lezen. Maar, na drie pogingen ben ik nog steeds niet verder dan halverwege hoofdstuk 2. Het verhaal kan mij maar niet boeien. En ik kan mezelf er niet toe zetten door te lezen. Het boek kan niet de belofte die het doet op de achterflap in lossen.

Er zijn nog twee boeken waar ik mee worstel. Tolkiens ‘Silmarillion’ en ‘De naam van de roos’ van Umberto Eco. Zo vol mooie woorden en zinnen dat ik na drie alinea’s de draad kwijt ben en weer opnieuw moet beginnen. Maar anders dan bij 'De Celestijnse Belofte' heb ik hier de hoop dat ik ze ooit uitlees nog niet opgegeven.


4 opmerkingen:

  1. Het moet je ook liggen natuurlijk om zoiets te lezen. Zelf heb ik het boek in één adem uitgelezen en deel twee er ook nog achteraan gelezen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ook niet dat ik het een slecht boek vind, ik kom er gewoon niet door. Niet mijn leesvoer denk ik.
      Trouwens,deelname aan #50books is heel vrijblijvend maar wel erg leuk. Misschien ook iets voor jou? Op http://www.petepel.nl/50books staan de vragen en de links naar andere blogs

      Verwijderen
  2. Silmarillion is ook niet door te komen! Alles van tolkien verslonden, maar daar verslikte ik me ook in! Celetijnse belofte is me nog wel gelukt met moeite, maar deel twee heb ik halverwege opgegeven. Die andere die je noemt ga ik al niet eens meer proberen, we hebben wel en beetje dezelfde lees stijl, dus als jij er al niet doorkomt ga ik het al helemaal niet proberen! Ach, en niet alle boeken hoeven veroverd worden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig niet! Ik wil 'vijftig tinten' namelijk nog steeds niet lezen ;-)

      Verwijderen